Zalogowany jako: .   Wyloguj się

Ćwiczenia na bolący bark

Zobacz artykuły na temat:rehabilitacja
Ból barku jest częstą dolegliwością, towarzyszącą wielu chorobom atakującym duże stawy. Odpowiednie ćwiczenia mogą zmniejszyć a nawet zniwelować ból barku oraz poprawić sprawność i ruchomość w stawie. Ćwiczyć trzeba jednak codziennie. Jakie ćwiczenia wykonywać w zespole bolesnego barku?

Kobiety lubią silnych, opiekuńcych mężczyzn/ fot. Shutterstock

Nie trzeba robić wiele. Codzienna gimnastyka pomaga zachować ogólną sprawność i wzmacnia mięśnie. Ważne jest właściwe wykonywanie ćwiczeń, dopasowanie ich do sprawności i wydolności organizmu. Obciążenia powinny być stopniowane powoli. Więcej nie znaczy lepiej! Ilość ćwiczeń i ich powtórzeń zwiększaj stopniowo. Na początek rozgrzewka, później właściwe ćwiczenia, na koniec zmniejszanie intensywności wysiłku, a więc ćwiczenia rozciągające i oddechowe.

Warto pamiętać o higienie codziennego ruchu. Stawy nie lubią nagłych ruchów, szczególnie z dużym obciążeniem. Szybkie, nagłe podniesienie czegoś ciężkiego z podłogi nad głowę (na przykład uniesienie plecaka czy walizki ponad głowę na półkę w pociągu) szkodzi barkom. Jeśli w ciągu dnia konieczne jest wykonywanie długotrwałych ruchów z ramionami uniesionymi ponad głowę, wskazane jest robienie co jakiś czas przerw, opuszczanie rąk i ich rozluźnianie, a nawet zrobienie kilku rozciągających ćwiczeń. Dobrym pomysłem będzie rozgrzewka przed myciem okien czy malowaniem ścian.

Zobacz też: Zespół bolesnego barku

Ćwiczenie 1

Stań wyprostowany przed ścianą, odsuń się na odległość wyprostowanej ręki. Oprzyj kończynę górną dłonią o ścianę, jeśli to lewa ręka palce skieruj w lewo, jeśli prawa w prawo. Utrzymując rękę wyprostowaną w łokciu skręć się w przeciwną stronę niż ręka oparta o ścianę, aż poczujesz że biceps ulega rozciąganiu. Utrzymaj tą pozycję przez ok 15 sekund. Ćwiczenie wykonaj dwa razy w każdą stronę.

Ćwiczenie 2

Stań w drzwiach. Oprzyj ręce po obu stronach na futrynie, nieco powyżej głowy. Powoli pochylaj się do przodu, aż do uczucia rozciągania. Wytrzymaj w tej pozycji 20 sekund. Ćwiczenie powtórz 3 razy.

Ćwiczenie 3

„Wzruszanie ramionami” – Stań wyprostowany. Trzymając ręce wzdłuż ciała, powoli unieś barki, zatrzymaj się w tej pozycji przez kilka sekund. Powoli ściągnij łopatki, barki poruszają się w tył. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Powoli opuszczaj ramiona i wróć do pozycji wyjściowej. Odpocznij i powtórz ćwiczenie raz jeszcze.

Polecamy: Jakie ćwiczenia wykonywać po złamaniu obojczyka?


Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

W czym najlepiej ćwiczyć?

Chcesz skomentować artykuł? lub wypowiedz się jako gość:

Autor:
Komentarz:
Liczba komentarzy: 31
dodano: 14:20 2016-04-08 przez: ~Filips90 (85.221.*.*)
Witam tu wszystkich...mialbym pytanko...bo mam nadwyrezony lewy bark i jak to naprawic? juz mowie co jest nie tak : gdy sie poloze na dywanie to prawa reke za glowa na dywanie poloze cala wydluzona - ale lewej wcale bo mnie zaboli i tak jakby miesien skreci ze przez pare sekund reke mam słaba i jej przez chwile nie czuje i robi mi sie tak goraco ze zaczynam sie pocic.prosze o odp na gg : 12988024
dodano: 14:42 2016-02-03 przez: ~gość (79.173.*.*)
pewnie sie troche przeciążyłaś, moze wymachy ramion, krążenia, coś bez obciążeń, na pewno pomógłby też basen, w Saturn Fitness w Krakowie na ul Przemyslowej mają basen, siłkę i fitness, radzę na jakis czas odstawić większe ciężary i bardziej pójść w cwiczenia ogólnorozwojowe.
dodano: 07:32 2015-12-07 przez: ~aliusmed (158.43.*.*)
a ja zapraszam na kiensiotaping do przychodni rehabilitacyjnej www.rehabilitacja-andrespol-brojce.pl Tu sa wszelki szczegoly o tej metodzie- nawet te malo znane
 

Zobacz także:

 
 
Zamów darmowy newsletter